Na przestrzeni wieloletniej działalności w branży, podczas których dokonaliśmy tysięcy napraw sprzęgieł oraz kół dwumasowych, opracowaliśmy stały proces regeneracji dzięki któremu każdy z regenerowanych przez nas elementów jest w pełni przygotowany do dalszej eksploatacji. Przedstawiony poniżej schemat działania wykonywany jest w przypadku każdej naprawy, bez względu na stopień zużycia przekazanej nam części.
- koło zostaje rozebrane tzn. rozcięte i roznitowane
- następnie wszystkie elementy zostają wyjęte z obudowy i trafiają na kilka godzin do myjki ultradźwiękowej
- po myciu i wysuszeniu sprawdzamy stan wewnętrznej obudowy, koła, jeśli jest wytarta, wybita lub uszkodzona mechanicznie wymieniamy ją na nową. Jest to konieczne, ponieważ w przypadku ubytków w obudowie nie jesteśmy w stanie jej wyważyć (ubytki mogą sięgać kilkudziesięciu gram)
- wykonujemy szlif powierzchni ciernej i płyty dociskowej
- wyważamy dolną i górną masę koła osobno, ponieważ w trakcie pracy masa górna względem dolnej zmienia położenie do 90 stopni
- osadzamy nowe łożysko lub panewkę (w zależności od rodzaju koła)
- montujemy nowy zabierak
- montujemy nowe ślizgi
- montujemy nowe sprężyny (w zależności od rodzaju koła może być od dwóch do kilkudziesięciu sprężyn)
- zalewamy smarem żelowym
- całość zespalamy i montujemy w urządzenie, które pokazuje siłę pracy sprężyny (wartości w kilogramach, przy których sprężyna zaczyna pracować i na których kończy pracę)
- jeśli wszystkie parametry spełniają normy koło trafia na maszynę, która rozpędza je do 8000 obrotów na minutę i zostaje tam wyważone
Po tak wykonanym procesie koło dwumasowe jest gotowe do sprzedaży i do zamontowania w aucie.
Bardzo duży nacisk kładziemy
na dokładność
procesu regeneracji.
Posiadamy wszystkie podzespoły niezbędne do przeprowadzenia regeneracji kół dwumasowych i sprzęgieł
Sprężyny tłumika skrętnego