Sprzęgło umożliwia łączenie i rozłączanie napędu pomiędzy silnikiem samochodu a skrzynią biegów. Dzięki temu możliwe jest ruszanie samochodem, zatrzymywanie go bez konieczności wyłączania silnika oraz płynne zmienianie biegów.
Sprzęgło zbudowane jest z tarczy ciernej, która dociskana jest do koła zamachowego silnika z pomocą specjalnej tarczy dociskowej. Tarcza sprzęgła jest umieszczona na wałku skrzyni biegów. Jest wprawiana w ruch poprzez dociskanie i zwalnianie pedału sprzęgła. Tarcza sprzęgła jest systemem eksploatacyjnym, przy standardowej eksploatacji system przejeżdża około 100-150 tysięcy kilometrów. Po tym dystansie widoczne są już pierwsze ślady zużycia.
Nadmierne wytarcie sprzęgła w procesie eksploatacji systemu może prowadzić do ślizgania się tarczy i przenoszenia momentu obrotowego do dalszej części napędowej silnika. W tym wypadku niezbędna jest naprawa lub regeneracja sprzęgła.
Prowadzimy sprzedaż do wszystkich modeli aut.
Przeprowadzamy profesjonalną wymianę sprzęgła jak również regenerację poszczególnych części systemu. Nasze działania możemy podzielić na kilka etapów.
W pierwszej kolejności zdejmujemy zużyte elementy i klasyfikujemy tarcze do naprawy lub tylko wymiany startych okładzin.
Szczególną uwagę zwracamy na centralną sprężynę, ustalamy czy nie jest w żadnym miejscu pęknięta lub za bardzo wyrobiona.
Zajmujemy się regeneracją docisku sprzęgła. Na początku badamy stan jego zużycia i dobieramy odpowiednie metody naprawcze.
W obrębie regeneracji kół zamachowych wykonujemy szlifowanie ich powierzchni ciernej oraz całkowitą wymianę koronek zębatych.
Stawiamy na pełen profesjonalizm i kompleksowość. Dla nas skuteczna regeneracja sprzęgła to taka, w której bierze się po uwagę wszystkie części systemu. Dopiero wtedy działania przynoszą oczekiwane efekty.